Aktuality

Zimní pneu na elektrokolo?

Aktualizováno: 04.01.2021

A už je to tady. Zatímco pláště jízdních kol i elektrokol s hroty jsou tady již léta, ty klasické zimní, podobně jako u automobilů, jsou momentálně spíše výjimkou. To chce změnit především značka Pirelli, která se zimním pláštěm elektrokol začala intenzivně zaobírat. Nejsou však sami. Má to logiku. Poprat se nejen s ledem pomocí hrotů, ale také podobně jako u zimních pneumatik automobilů i se střídajícími podmínkami na cestě.

Výhodou pláštů s hroty je perfektní vedení kola na ledu. Umožňuje například vyjížďky na hluboce zamrzlých vodních hladinách či podobných extrémních tratích. Nevýhodou je menší využití především ve specifickém prostředí, ve kterém je možno „hřeby“ použít naplno. Ideální je kombinace pláště s velmi „hrubou figurou“ desénu. A nastřílenými hřeby. Tato kombinace umožňuje tak jako zimní pneu automobilů jízdu po sněhu, ale neztratí se ani na ledu.

Nová řešení

Jsou postavena také na systému podobném v auto průmyslu. Tedy, konkrétně u zimních pneu. Měkčí pláště s vhodnými přísadami lépe přilnou k studenému podkladu. Vnitřní vrstva je naopak velmi kompaktní, aby udržela perfektní stopu kola.  Na rozdíl od prvního řešení nejsou určeny pro extrémní podmínky, ale jsou více univerzálnější