První dojmy

#

Shimano Deore překonává třídu

Aktualizováno: 26.04.2021

Po nových sadách XT a SLX se letos značka Shimano soustředila na cenově dostupnější a velmi oblíbené Deore, přičemž  mnoho technologií i bohatá nabídka nové řady je opravdu revolučním počinem. Když se podíváte na hlavní technické funkce. V současnosti už je pouze málo vlastností, které výrazněji odlišují Deore od vyšších řad Shimano. To je samozřejmě velmi dobrá zpráva pro jezdce.

Číst celý test >
Nová éra e-biků, nový komfort#

Nová éra e-biků, nový komfort

Aktualizováno: 16.11.2020

Jak se dalo předpokládat, tak kapacita baterií v elektrokolech se stále zvyšuje i když od nějakých 300 Wh před lety až po dnešních 700 až 800 Wh (mimo systémů složených, kde například Bosch u některých modelů nabízí až 1000 či 1126 Wh). To už však lze považovat za řešení pro zcela specifické situace, kdy poměrně dlouho a s maximálním výkonem překonáváte velké výškové rozdíly, což nevyužije každý. Naopak sedm až osm set Wh je pro většinu „bikařů“ ideální stav.

Číst celý text >
Fenomén dnešní doby. Nová kategorie: Střední třída Plus  #

Fenomén dnešní doby. Nová kategorie: Střední třída Plus  

Aktualizováno: 10.04.2020

To, že je vývoj v oblasti elektrokol  velmi dynamický, je zcela patrné. Především během posledního roku se tento trend ukazuje naprosto zřetelně. Rychlý vývoj je sice pěkný, ale přinesl sebou i jeden problém. S každou změnou k lepšímu, byť i drobnou se zvyšovala většinou i cena.   I když nárůst prodejů je v současnosti obecně obrovský, zásluhu na tom má nejen přirozený vývoj, ale hlavně i nová kategorie horských elektrokol. Nazvali jsme ji „Střední třída Plus“. A Jak se odlišuje od ostatních?  Je postavená především na co nejlepším poměru cena výkon.

Číst celý text >
Válka motorů 2 – aneb pět let poté#

Válka motorů 2 – aneb pět let poté

Aktualizováno: 13.03.2020

Motory jsou na elektrokolech spolu s bateriemi to nejdůležitější a v podstatě zcela zásadní.  Když jsme v roce 2015 psali původní díl „Válka středových motorů“, bylo v té době slůvko „středových“ velmi důležité. Především proto, že v té době probíhal boj nejen mezi „střeďáky“ ale  současně i mezi pohonnými jednotkami umístěnými v zadním kole. Čas ukázal, že „zadokolky“ mají však jednu nezanedbatelnou nevýhodu.

Číst celý text >
Sezona 2020. Co se nám líbilo#

Sezona 2020. Co se nám líbilo

Aktualizováno: 07.01.2020

Co nás překvapí v příštím roce? Určitě spoustu dílčích novinek. Vypadá to, že zásadní trendy jsou čtyři. Tím prvním je neuvěřitelně velký nárůst celoodpružených modelů. Kde jsou ty doby, kdy jich i ti nejlepší výrobci měli pouze několik. Průměrní jeden dva modely, často však žádný. Už letos je nárůst „celopér“ patrný. V modelové řadě 2020 budou u těch nejznámnějších značek mít v příštím roce znatelnou převahu.

Číst celý text >