TOP 3

Xiaomi air compressor. Krabička plná překvapení

Aktualizováno: 08.06.2021

Když se na tento mini kompresor  podíváte například na internet, působí díky nedostatku srovnání skutečné velikosti nejspíše jako visací zámek. Když ho pak vidíte v reálu vypadá na první dojem naopak „obrovský“.  Na  „netu“ tak může vyvolat pocit ultra kompaktního zařízení, které působí, že je tak malé, že toho asi moc nezvládne. Naopak první reálný dojem ukazuje, že je větší. 

 

Teprve když ho vezmete do ruky a začnete s ním pracovat zjistíte, že je právě tak veliký aby se dal  rozumně ovládal a  je tak lehký, že se dá bez problému vozit zvláště na elektrokole. Pomůže ale nejen cyklistům při cestách, či v garáži jako komfortní náhrada pumpiček. Ale také je zajímavý pro motorkáře i automobilisty. Pro ty posledně jmenované především k dofukování. Tedy nikoliv jako standardní řešení, ale také především  na cestách, například když automobil upozorňuje zvukově či opticky podtlak . Je schopný nafouknout sice celou pneumatiku ale samozřejmě vzhledem k potřebě velkého množství vzduchu to déle trvá. Tedy zajímavé nouzové řešení. Na standardní činnost ale dost nepraktické. Kola a  elektrokola pro něj však představují zcela ideální působnost.

Již při prvním pohledu je o mnoho odlišnější než ostatní zařízení podobného typu. Design ignoruje zažitou představu, že kompresor či pumpička, jsou obvykle větší či menší válce či válečky. Xiaomi vsadil na tvar kvádru se zaoblenými hranami. To je nejen neobvyklé a působivé, ale i praktické. Především proto, že takový tvar je mnohem skladnější ve stísněném prostoru cyklistických tašek než zařízení válcového tvaru.
Hranatý tvar ale není jediným rozdíl rozdílem. Je vybaven několika zásadními vychytávkami, i drobnými zajímavými detaily. Jednou z hlavních vychytávek je velký, přehledný, digitální displej. „Mozek“ kompresoru, který napomáhá funkce zjednodušovat ve všech režimech pro které je určen. Umí například přednastavit požadovaný tlak v pláštích. Při dosažené hodnotě se sám vypne
Jednou z jeho předností je značná univerzalita. Jak již bylo zmíněno je schopen nafouknout pneumatiku na automobilu i motocyklu. Vedle kol i koloběžky ale také bez problému zvládne různé míče, k čemuž  má v příslušenství univerzální jehlu.
Mezi drobné dokonale vymyšlené detaily patří hadička, která kromě vlastního nafukování funguje i jako spínač systému. Slouží i jako „úschovna“ redukce na galuskové ventilky. Měření probíhá jak v PSI tak v BAR. Nastavení měření můžete přepínat do módů kola motocykly auta i míče. Také poměr cena výkon je příznivá a poskytuje za investovanou částku okolo 1000 Kč značné množství komfortu.